فروشگاه فايل و محصولات ديجيتالي  ZTN

فروشگاه فايل و محصولات ديجيتالي ZTN

تبریک!دوست گرامی هم اکنون می توانید خریدی سریع،ارزان و مطمئن با پشتیبانی 24 ساعته و دائمی در ZTN انجام دهید.

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 2748
  • بازدید دیروز : 9412
  • بازدید کل : 5056104

کتاب استراتژي رقابتي تكنيك هاي تحليل صنعت و رقبا مايكل پورتر


کتاب استراتژي رقابتي تكنيك هاي تحليل صنعت و رقبا مايكل پورتر

نام : کتاب استراتژي رقابتي تكنيك هاي تحليل صنعت و رقبا مايكل پورتر

نویسنده : مایکل پورتر

مترجم : جهانگیر مجیدی (مترجم)، عباس مهرپویا (مترجم)
 
فرمت فایل : پی دی اف PDF
 

درباره ی فایل :

 

این محصول نسخه ی پی دی اف کتاب استراتژی رقابتی تکنیک های تحلیل صنعت و رقبا نوشته ی مایکل پورتر می باشد که با کیفیت عالی و تایپ شده و با قیمت بسیار پایین نسبت به نسخه ی چاپی این کتاب در اختیار علاقه مندان سایت فیکت قرار میگیرد . در ادامه به توضیحات و خلاصه هایی درباره ی این محصول پرداخته ایم .

فهرست مطالب :

مقدمه
مقدمه مترجم
مقدمه
پیشگفتار
مقدمه، 1980
مروری بر روش کلاسیک تدوین استراتژی
بخش I تکنیک های عمومی تحلیل
فصل اول
تحلیل ساختاری صنایع
عوامل تعیین کننده ساختاری شدت رقابت
تحلیل ساختاری و استراتژی رقابتی
تحلیل ساختاری و تعریف صنعت
فصل دوم
استراتژی های رقابتی ژنریک(عمومی)
استراتژی های عمومی سه گانه
توقف در وسط
خطرات استراتژی های ژنریک
فصل سوم
چارچوبی برای تحلیل رقیب
اجزاء تحلیل رقیب
تجمیع چهار بخش تحلیل رقبا- پروفایل واکنش رقیب
تحلیل رقبا و پیش بینی صنعت
لزوم وجود سیستم اطلاعات از رقیب
فصل چهارم
پیام های بازار
انواع نشانه های بازار
نقش تاریخچه شرکت در شناسایی نشانه ها
آیا توجه به نشانه های بازار می تواند گمراه کننده باشد؟

--------------

فصل پنجم
تحرکات رقابتی
بی ثباتی صنعت: احتمال جنگ رقابتی
تحرکات رقابتی
الـــتزام
نقاط محوری
نکته ای در خصوص اطلاعات و پنهان کاری
فصل ششم
استراتژی شرکت در قبال خریداران و تأمین کنندگان
گزینش خریدار
استراتژی خرید

فصل هفتم

تحلیل ساختاری درون صنایع
ابعاد استراتژی رقابتی
گروه های استراتژیکی
گروه های استراتژیک و سودآوری شرکت
پیامدهایی برای تدوین استراتژی
نقشه گروه استراتژیک به عنوان یک ابزار تحلیلی
فصل هشتم
تکامل صنعت
مفاهیم پایه در تکامل صنعت
فرآیندهای تکاملی
روابط اصلی در تحول صنعت
بخش II محیط های عمومی صنعت
فصل نهم
استراتژی رقابتی در صنایع عیر متمرکز
عوامل غیر متمرکز شدن صنعت چیست؟
غلبه بر پراکندگی
مواجه با عدم تمرکز صنعت
تله های استراتژیک بالقوه
تدوین استراتژی
فصل دهم
استراتژی رقابتی در صنایع نو ظهور
محیط ساختاری
مشکلاتی که توسعه صنعت را محدود می کند
بازارهای پیشین و دیر کرد
انتخاب های استراتژیک

-----------------

تکنیک های پیش بینی
انتخاب صنعت برای ورود
فصل یازدهم
گذار صنعت به مرحله بلوغ
تغییرات صنعت در مرحله گذار
بعضی از پیامدهای استراتژیکی گذار
چالش های استراتژیک انتقال
پیامدهای راهبرد ی بلوغ
گذار صنعت و مدیریت کل شرکت
فصل دوازدهم
استراتژی رقابتی در صنایع در حال افول
عوامل ساختاری تعیین کننده رقابت در دورۀ افول
جایگزینی های راهبردی در دوره افول
انتخاب استراتژی در مرحله افول
چالش های افول
آماده سازی شرکت برای مرحله افول
فصل سیزدهم
رقابت در صنایع جهانی
منابع و موانع رقابت جهانی
تحول صنایع به سوی جهانی شدن
رقابت در صنایع جهانی راه های استراتژیکی جایگزین در صنایع جهانی
روندهای تأثیر گذار بر رقابت جهانی
بخش III تصمیمات استراتژیک
فصل چهاردهم
تحلیل استراتژیک ادغام عمومی
هزینه- فایده استراتژیک ادغام عمومی
مسائل ویژه استراتژیک در ادغام رو به جلو
مسائل ویژه استراتژیک در ادغام رو به عقب
قراردادهای بلند مدت و مزیت ادغام
توهمات در تصمیم گیری های مربوط به ادغام عمودی
فصل پانزدهم
افزایش ظرفیت
عوامل تصمیم گیری در توسعه ظرفیت
علل ایجاد ظرفیت اضافی
استراتژی های بازدارنده
فصل شانزدهم
ورود به کـسب وکارهای جدید
ورود از طریق توسعه درونی
ورود از طریق خرید شرکت ها
ورود تدریجی
پیوستA
فنون پورت فولیو در تحلیل رقیب
ماتریس رشد/ سهم
موقعیت شرکت/ سطح جذابیت صنعت
پیوستB
چگونگی انجام تحلیل صنعتی
استراتژی تحلیل صنعتی
منابع انتشار یافته برای تحلیل صنعت و رقبا

گردآوری داده های میدانی برای تحلیل صنعتی
منابع

مقدمه ی کتاب :

 

در حال حاضر شرايط فعلي اقتصاد جهاني به گونه اي است كه اغلب كشورها به دنبال دستيابي به جايگاهي رقابتي در سطح بين المللي هستند. به طور سنتي رقابت يك عنصر ايستا و موفقيت و يا شكست در آن به عنوان توليد وابسته است. ليكن در دنياي امروزي و مدرن، رقابت يك عامل پويا است و تكنولوژي هاي نوين محصولات جديد، مرزبندي هاي جديد بازار، فرآيندهاي توليدي جديد و مفاهيم جديد مديريتي منجر به شكل گيري، تغيير و يا حتي از بين بردن مزيت رقابت صنعتي ملي مي شود.

--------------------

تجربيات كشورهايي همچون چين و ژاپن نشان مي دهد تنها دليل موفق شدن اين كشورها، توانايي آن ها در پيشي گرفتن از مفهوم مزيت نسبي ايستا است. كشورهاي فوق از طريق نوآوري هاي علمي و تكنولوژيكي، بزرگ كردن مقياس توليد و توسعه تجارت خارجي توانستند بر محدوديت هاي موجود در منابع خود غلبه نمايند. اين كشورها به اين درك نائل گرديدند كه مزيت نسبي مي تواند از طريق افزايش مهار تها، سرمايه و نيروي كار ايجاد شود و با اصلاح ساختار مي توان محيطي را ايجاد كرد كه به سوي توسعه اقتصادي پيش رود.در اين زمينه بايد توجه داشت كه نمي توان به داشتن تنها يك مزيت رقابتي همانند نيروي كار ارزان اكتفا كرد، چرا كه اين مزيت با حضور كشوري كه داراي نيروي كار ارزان تر است از بين خواهد رفت و بنابراين بايد به دنبال وضعيت بادوام و باثبات در مزيت رقابتي بود.

ادامه

امروزه استراتژي رقابتي و شاخه هاي محوري آن در مورد تحليل صنعت، تحليل رقبا و تعيين موقعيت استراتژيك به عنوان بخشي پذيرفته شده از فعاليت مديريتي محسوب مي شوند.

استراتژي رقابتي ارائه دهنده چارچوبي غني براي شناسايي عوامل زيربنايي رقابت در صنايع بوده است. اين عوامل زير بنايي در پنج گروه قرار مي گيرند. چارچوب مذكور تفاوت هاي عمده موجود در بين صنايع و چگونگي تكامل آن ها را نشان مي دهد و همينطور به شركت ها كمك مي كند تا به موفقيتي منحصر به فرد دست يابند. استراتژي رقابتي،
ابزارهايي را براي شناخت توان و ميزان ناهمگني صنايع و شرك تها به دست مي دهد.

----------------

هر شركتي كه در يك صنعت رقابت مي كند داراي استراتژي رقابتي خواه آشكار يا ضمني است. اهميت خاصي كه امروزه شركت هاي مختلف در آمريكا و ديگر كشورها براي تدوين استراتژي قائل هستند، مبين اين عقيده است كه در فرآيند آگاهانه تدوين استراتژي فوايد ارزشمندي نهفته است. از جمله فوايد اين است كه انتخاب استراتژي( اگر نتواند فعاليت هاي بخ شهاي اجرايي را تضمين كند) حداقل به مديران شركت اين اطمينان را مي دهد كه سياست هاي اين بخش ها داراي هماهنگي بوده و در راستاي اهداف معيني باشند.

مروري بر روش كلاسيك تدوين استراتژي

 

اصولاً، تدوين يك استراتژي رقابتي به معناي ارايه فرمولي گسترده براي تبيين چگونگي رقابت در يك كسب و كار، تعيين اهداف و اينكه چه سياست هايي لازم هستند تا آن اهداف محقق شوند، مي باشد در اين قسمت مروري خواهيم داشت بر روش كلاسيك تدوين استراتژي كه در اين زمينه به صورت نوعي استاندارد درآمده است. تصاوير زير اين روش را به تصوير مي كشند. تصوير اول نشان مي دهد كه استراتژي رقابتي تركيبي از اهداف نهايي مي باشد كه شركت سعي در رسيدن به آنها را دارد.

فرآيند تدوين استراتژي رقابتي

 

الف. در حال حاضر كسب و كار چكار مي كند؟
1. شناسايي
استراتژي آشكار يا ضمني كه در حال حاضر وجود دارد كدام است؟
2. پيش فرض هايي تلويحي
چه فرض هايي در مورد موقعيت نسبي شركت، نقاط ضعف و قوت آن ، جهتگيري ها و گرايشات صنعت بايد لحاظ شوند تا استراتژي شركت منطقي بنظر آيد؟
ب. چه اتفاقاتي در محيط در حال افتادن است؟
1. تحليل صنعت

عوامل كليدي موثر موفقيت در رقابت و فرصت ها و تهديدهاي عمده صنعت كدامند؟
2. بررسي رقيب
توانايي ها و محدودي تهاي رقباي موجود و بالقوه كدامند و اقدامات احتمالي آنها در آينده چيست؟

3. تحليل اجتماعي

عوامل اجتماعي و دولتي و سياسي مهم كه در ايجاد فرصتها يا تهديدها نقش دارند كدامند؟
4. نقاط ضعف و قوت
با توجه به بررسي صنعت و رقبا، نقاط قوت و ضعف شركت در مقايسه با رقباي موجود و آينده كدامند؟
ج. كسب و كار چه فعاليت هايي را بايد انجام دهد؟
1. آزمايش پيش فرضها و استراتژي
چگونه پيش فرض هاي موجود در استراتژي جاري با تحليل هاي انجام شده در قسمت ب مقايسه مي شوند؟ استراتژي چگونه به آزمايشهاي انسجام جواب مي دهد؟
2. جايگزين هاي استراتژيك
با توجه به تحليل فوق جايگزين هاي استراتژيك احتمالي كدامند؟ ( آيا استراتژي جاري يكي از اينها است؟)
3. انتخاب استراتژيك
كدام گزينه استراتژيك بهتر از سايرين موقعيت شركت را به فرصتها و تهديدهاي بيروني ربط مي دهد.

و ..........

 


مایکل پورتر متولد ۱۹۴۷ در آمریکا، مدرک کارشناسی مهندسی مکانیک را از دانشگاه پرینستون و کارشناسی ارشد مدیریت و دکترای اقتصاد کسب و کار را از دانشگاه هاروارد اخذ کرد.از دیدگاه پورتر استراتژی ها این امکان را به سازمان می دهند که از سه مبنای متفاوت از مزیت های رقابتی بهره گیرد. آن ها عبارتند از : رهبری هزینه، استراتژی تمایز و استراتژی تمرکز. این سه مبنا استراتژی‌های ژنریک یا عمومی نام دارند.اولین کتاب او به نام استراتژی رقابتی است که تا کنون بیش از ۶۰ بار تجدید چاپ شده و به بیش از ۲۰ زبان دنیا نیز ترجمه شده است.

استراتژي رقابتي تكنيك هاي تحليل صنعت و رقبا مايكل پورتر


دریافت فایل بلافاصله پس از پرداخت

تخفیف ویژه به مدت محدود

با 50% تخفیف ویژه


مبلغ واقعی 29,000 تومان    50% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 14,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 62

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

استان آذربایجان غربی شهر ارومیه، خیابان شهیدمحمدمنتظری ، کوچه شهیداخباری پلاک 9

اعتماد شما اعتبار ماست

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما